Contact Spoed

Durf te vragen, ook als u de vraag al heeft gesteld!

Continu werkt Ikazia aan de zorg van morgen. Hieronder valt ook onze kwaliteit- en patiëntveiligheid. Natuurlijk werken we in het ziekenhuis volgens de laatste richtlijnen, maar goede kwaliteit- en patiëntveiligheid is meer dan dat.

Zorg met aandacht

Iedere patiënt is anders en heeft een andere benadering nodig. Patiënten moeten zich bij ons thuisvoelen en alles durven vragen.

In de spreekkamer proberen we zoveel mogelijk rust te creëren, maar ook op de verpleegafdeling geven we zorg met aandacht. Juist als je ziek bent, heb je het meest aan oprechte interesse en een luisterend oor.

Thuisvoelen in Ikazia

Dat thuisgevoel vormt een goede basis voor ‘samen beslissen’.

In Ikazia vinden we het belangrijk om onze patiënten en hun naasten mee te nemen in de verschillende behandelmogelijkheden. Zo kunnen we samen beslissen welke vorm van zorg het beste bij die patiënt past.

Op deze manier halen we met respect voor elkaar het beste uit elkaar.

Uw bijdrage als patiënt aan kwaliteit- en patiëntveiligheid

Hoe kunt u als patiënt bijdragen aan goede kwaliteit- en patiëntveiligheid?

  • Samen weet en hoort u meer dan alleen, dus betrek vooral uw naasten
  • Durf alles te vragen, ook als u de vraag al gesteld hebt.
  • Iedere patiënt en iedere situatie is uniek, dus geef vooral aan wat úw wensen zijn.
  • Ken de 'drie goede vragen' die u het beste kunt stellen om uw mogelijkheden van zorg te
    bepalen:

    Vraag 1: Wat zijn mijn mogelijkheden?
    Vraag 2: Wat zijn de voor- en nadelen van die mogelijkheden?
    Vraag 3: Wat betekent dat in mijn situatie?