Klachten

Goede zorg voor de hele mens. Dat staat voorop in ons ziekenhuis. Dat doen we met betrokkenheid en oprechte interesse in elkaar. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over de gang van zaken. Laat dat ons weten. We weten dat we veel kunnen leren van ervaringen van patiënten.

Zijn er onduidelijkheden, problemen of klachten, dan kunt u deze natuurlijk bespreken met degene die het betreft. Wilt u dit liever niet, dan kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris. Zij kan bijvoorbeeld een bemiddelende rol vervullen tussen u en de hulpverlener en u adviseren en ondersteunen.

De klachtenfunctionaris stelt zich onpartijdig op en heeft geheimhoudingsplicht. Bovendien doet de klachtenfunctionaris aanbevelingen om de kwaliteit van zorg verder te verbeteren.

Telefoonnummer: 010 – 297 55 08
E-mailadres: klachtenfunctionaris@ikazia.nl

U kunt uw klacht ook indienen via het digitale klachtenformulier.

Klachtenfunctionaris Ikazia Ziekenhuis
Antwoordnummer 80161
3080 VB Rotterdam

Klachtencommissie
Blijft de klacht bestaan of ziet u af van bemiddeling, dan bestaat de mogelijkheid om uw klacht voor te leggen aan de onafhankelijke klachtencommissie. De klachtencommissie beoordeelt dan uw klacht. Uit dit oordeel kunnen onder andere aanbevelingen aan de directie van ons ziekenhuis  voortkomen ter verbetering van de kwaliteit van de zorg. Het indienen van uw klacht bij de klachtencommissie kan schriftelijk of per email. Vermeld u naast uw naam en contactgegevens ook uw geboortedatum.

Op basis van uw klacht doet de klachtencommissie onderzoek en een uitspraak over de gegrondheid van uw klacht. De commissie kan aanbevelingen doen aan de directie van het ziekenhuis over te nemen maatregelen. Zij heeft geheimhoudingsplicht en zal uw klacht op zorgvuldige wijze beoordelen.

De Klachtencommissie bestaat uit: een onafhankelijk voorzitter, een vertegenwoordiger van het Regionale Patiënten Consumenten Platform Rijnmond (RPCP), een huisarts, een vertegenwoordiger van de ondersteunende sector, van de zorgsector en een medisch specialist van Ikazia.

E-mailadres: KlachtenComm@ikazia.nl

Klachtencommissie Ikazia Ziekenhuis
Antwoordnummer 80161
3080 VB Rotterdam

Secretaresse Klachtencommissie
Telefoon: 010-2975290

Externe instanties voor het indienen van een klacht
U heeft ook de mogelijkheid om uw klacht bij een instantie buiten ons ziekenhuis in te dienen.

  • Zorgbelang Nederland
    Postbus 2250 
    3500 GG Utrecht
    tel. 030-2991970
    http://www.zorgbelang-nederland.nl/
  • Inspectie voor de Gezondheidszorg Zuid-Holland, Zeeland
    Postbus 5837
    2280 HV Rijswijk
    tel. 070-3041500
  • Regionaal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg,
    Tuchtcollege Den Haag
    Postbus 97831
    2509 GE Den Haag
    tel. 070-3500973
  • Geschillencommissie Ziekenhuizen
    Postbus 90600
    2509 LP Den Haag
    tel. 070-3105310


 
                      
 
 
 
Telefoon:          030 299 19 70

 

VoorbeeldweergaveBijlageGrootte
Klachtenregeling56.54 KB
reglement klachtencommissie2.62 MB