Contact Spoed
Tekstgrootte

Mijn Ikazia

Welkom op Mijn Ikazia, het Patiëntenportaal van het Ikazia Ziekenhuis. Op dit portaal kunt u uw persoonlijke gegevens bekijken en een aantal van uw persoonlijke gegevens aanpassen. 

Het is niet mogelijk om online een afspraak te maken of te veranderen via Mijn Ikazia. Neem hiervoor contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent.

Binnen 'Mijn Ikazia' kunt u online vragenlijsten invullen voordat u naar uw afspraak gaat. Ook kunt u uw uitslagen van verschillende onderzoeken bekijken, zoals laboratorium en radiologie.

Ontwikkeling nieuwe functionaliteiten patiëntenportaal

Mijn Ikazia is nog in ontwikkeling. We werken steeds aan nieuwe onderdelen. 

Let op: welke onderdelen van Mijn Ikazia u precies kunt gebruiken, hangt af van de afdeling waar u onder behandeling bent. Het kan dus zo zijn dat bepaalde onderdelen (nog) niet in uw patiëntenportaal staan.

Patientenportaal-Mijn-Ikazia.jpg

Aanmelden

Als u patiënt in Ikazia bent en al staat ingeschreven, dan kunt u direct inloggen op Mijn Ikazia. Dit doet u met uw DigiD met sms-functie via de inlogknop hierboven.

Bent u een nieuwe patiënt in Ikazia, dan moet u eerst ingeschreven worden voordat u gebruik kunt maken van het patiëntenportaal, Mijn Ikazia. U kunt zich alleen persoonlijk inschrijven bij de balie in het ziekenhuis. 

Neem uw identiteitsbewijs mee naar uw afspraak. Bij de inschrijfbalie in de centrale hal wordt u ingeschreven en krijgt u toegang tot het patiëntenportaal. Daarna kunt u met uw eigen DigiD met sms-functie inloggen via de inlogknop op deze pagina.

Inloggen in MijnIkazia voor kinderen

Kinderen tot 12 jaar
Kinderen tot 12 jaar kunnen niet zelf in hun dossier kijken. Ouder(s) of voogd kunnen na machtiging in het dossier van hun kind kijken. U heeft geen toestemming van uw kind nodig.

Kinderen van 12 jaar en ouder

Kinderen van deze leeftijd kunnen zelf in hun dossier kijken. Als u als ouder(s) of voogd in het dossier van uw kind wilt kijken, heeft u een machtiging en toestemming nodig van uw kind. Lees hier meer informatie over toegang tot het patiëntendossier van uw kind.

Let op: Uw kind heeft een Digid nodig om zelf in te kunnen loggen.

Geen DigiD?!

Heeft u nog geen DigiD, dan kunt u deze aanvragen via www.digid.nl/aanvragen

Vragen

Als u vragen heeft over het gebruik van het patiëntenportaal, Mijn Ikazia, kijk dan eerst of uw vraag bij de veelgestelde vragen onderaan deze pagina staat. 

Staat het antwoord op uw vraag hier niet tussen. Vul dan het formulier hieronder in.

Tijdens uw afspraak met uw behandelaar kunt u uw vragen stellen over de gegevens in uw medisch dossier. Bij dringende vragen kunt u contact opnemen met de polikliniek waar u onder behandeling bent.

Formulier probleem met online patiëntendossier 'MijnIkazia'

Vul hier uw voornaam in.
Vul hier uw achternaam in.
Vul hier uw geboortedatum.
Optioneel
Vul hier uw patiëntnummer in als u die heeft.
Vul hier uw e-mailadres in.
Vul hier in wat er mis gaat of vul in welke foutmelding u op uw scherm ziet als u probeert in te loggen.

Veelgestelde vragen

  • Mijn Ikazia is een beveiligde, persoonlijke online omgeving voor patiënten van Ikazia. Op dit portaal kunt u uw afspraken en uw persoonlijke gegevens bekijken. Ook kunt u hier een aantal van uw persoonlijke gegevens aanpassen. 

    Via uw computer, laptop, tablet of mobiele telefoon kunt u altijd en overal uw medisch dossier bekijken. U kunt hier 24 uur per dag inloggen met uw DigiD.

    • Inzage in uw persoonlijke gegevens, met mogelijkheid tot wijziging van huisarts en apotheek.
    • Het toevoegen van uw e-mailadres en mobiele nummer. Met deze gegevens kunnen we u beter bereiken of een herinneringsmelding sturen.
    • De mogelijkheid om vragenlijsten in te vullen.
    • Een overzicht van uw afspraken en/of opnames.
    • Voor enkele specialismen: de mogelijkheid om online afspraken te maken.
  • Gegevens op het portaal worden pas getoond na oktober 2017. Dit is de datum waarop wij zijn gestart met het digitaal dossier.

    Dit betekent dat u afspraken van voor die datum niet kunt bekijken en er ook geen digitaal dossier van is.

    Ook diagnoses en uitslagen van voor oktober 2017 kunnen daarom niet online worden bekeken.

    Als u uw dossier en medische gegevens van voor oktober 2017 wilt bekijken, dan kunt u een kopie hiervan aanvragen door het aanvraag formulier in te vullen. Kijk voor meer informatie op de pagina medisch dossier.

  • Brieven die u na oktober 2017 heeft ontvangen, kunt u bekijken onder 'correspondentie' bij de knop ‘brieven’.

  • Om toegang te krijgen, klikt u op "Mijn Ikazia " en daarna op "Inloggen met DigiD".

    U heeft een geldig DigiD nodig, met sms-functie of de DigiD-app. Als u nog geen DigiD met SMS heeft of een DigiD-app dan kunt u deze aanvragen via www.digid.nl.

    Klik op het woordje inloggen naast het DigiD-logo en kies de manier waarop u wilt inloggen:

    1. Met inlognaam/wachtwoord en SMS code
    Klik op het woordje inloggen naast het DigiD-logo. Kies 'ik wil inloggen met een extra controle via SMS' en vul uw DigiD-gegevens in (gebruikersnaam en wachtwoord). U krijgt op uw mobiele telefoon een sms-code. Voer deze in en u krijgt toegang.

    2. Via de DigiD-app met de QR-code
    Klik op het woordje inloggen naast het DigiD-logo. Kies 'ik wil inloggen met de DigiD-app' en scan de QR-code.

  • Ga naar www.digid.nl om uw Digid aan te vragen.

  • Omdat er privacygevoelige informatie in uw patiëntendossier staat, gaat Ikazia zeer zorgvuldig om met uw gegevens. 

    Mijn Ikazia voldoet aan de hoogste veiligheidseisen die de Nederlandse overheid stelt aan ziekenhuizen. Daarom moet u inloggen met uw DigiD plus een verificatiecode, de standaard die de overheid gebruikt voor het beveiligen van uw gegevens.

  • U kunt bij www.digid.nl de code op uw vaste telefoon laten instellen. Zie ook het antwoord op deze vraag op de website van digid.nl

  • U krijgt toegang tot 'Mijn Ikazia' als u zich heeft laten inschrijven in het Ikazia ziekenhuis én uw Burgerservicenummer (BSN) gecontroleerd is. Hiervoor gebruiken de collega's aan de receptie uw paspoort of ID-bewijs. 

    Deze BSN controle is meestal op de dag van uw eerste bezoek aan uw arts in het ziekenhuis. Als u een nieuwe patiënt bent in ons ziekenhuis én voor het eerst ons ziekenhuis bezoekt, dan is uw BSN nog niet gecontroleerd aan de balie. U kunt dan pas inloggen en uw patiëntenportaal bekijken nàdat u bij onze receptie bent langs geweest.

    Als u een geldig DigiD met sms-functie heeft, uw BSN is gecontroleerd en u nog steeds niet kunt inloggen,  dan kunt u een mail sturen naar mijnikazia@ikazia.nl. Wij zoeken dan uit wat er aan de hand is.


  • Het is belangrijk dat uw behandelaars u goed kunnen bereiken. Daarvoor willen wij graag uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres weten. 

    U kunt in 'Mijn Ikazia' zelf deze gegevens doorgeven of aanpassen onder het kopje ‘mijn gegevens’. Klik op wijzigen en vul uw mobiele nummer of e-mailadres in.

    Om zeker te zijn van de juiste gegevens ontvangt u een code per e-mail of op uw mobiel. Tik de code in op het controleveld in 'Mijn Ikazia'.

    Heeft u een nieuwe apotheek? Vul de naam en woonplaats van uw apotheek in en kies de juiste zorgverleners uit de getoonde opties.

  • Pas als de datum definitief bekend is, zal het worden opgeslagen in uw dossier. U bent dan ook al telefonisch of per brief geïnformeerd over de datum.

  • Uw behandelaar kan u vragen om online een vragenlijst in te vullen. Deze vragenlijst kunt u terugvinden onder het kopje ‘taken’. 

    De resultaten van de vragenlijst bespreekt u met uw behandelaar tijdens het volgende bezoek.

  • Ga in Mijn Ikazia naar ‘taken’. Klik op de vragenlijst die door uw behandelaar is klaargezet en beantwoord alle vragen. 

    LET OP: tussendoor opslaan is niet mogelijk. Vul de vragenlijst in 1 keer in en vergeet niet op ‘opslaan’ te klikken. Al eerder ingevulde vragenlijsten kunt u terugvinden bij ‘historie’.

    Als u van uw behandelaar een tijdelijke code heeft gekregen, kunt u er ook voor kiezen om de vragenlijst in het ziekenhuis in te vullen. Ga daarvoor naar de centrale hal van Ikazia, het opnamebureau. 

    U vindt daar speciale computers waarmee u met de code, uw geboortedatum en geslacht de vragenlijst kunt openen.

  • Alleen medewerkers die een directe behandelrelatie met u hebben (uw arts, verpleegkundigen, andere medewerkers van het ziekenhuis die u helpen) kunnen uw dossier bekijken. 

    Uw informatie wordt niet gedeeld met mensen buiten het ziekenhuis behalve met uw eigen huisarts of verpleeghuisarts. 

    Andere zorgverleners of organisaties, zoals de bedrijfsarts of verzekeraars, kunnen uw dossier niet zien.

  • Via uw DigiD kunt u alleen in uw eigen dossier kijken. 

    Voor uw familielid geldt dat zij met een eigen DigiD kunnen inloggen.

  • Kinderen tot 12 jaar
    Kinderen tot 12 jaar kunnen niet zelf in hun dossier kijken. Ouder(s) of voogd kunnen na machtiging in het dossier van hun kind kijken. U heeft geen toestemming van uw kind nodig.

    Kinderen van 12 jaar en ouder
    Kinderen van deze leeftijd kunnen zelf in hun dossier kijken. Als u als ouder(s) of voogd in het dossier van uw kind wilt kijken, heeft u een machtiging en toestemming nodig van uw kind. Lees hier meer informatie over toegang tot het patiëntendossier van uw kind.

    Let op: Uw kind heeft een Digid nodig om zelf in te kunnen loggen.

  • Met de knop downloaden kunt u uw medische gegevens (dossier) downloaden. Let op: u krijgt geen PDF document maar een ander digitaal document die door uw arts in een ander medisch systeem (PGO) kan worden gelezen. Dit bestand is dus eigenlijk niet voor u, maar voor uw arts.

    Kijk voor meer informatie over de PGO op de website van de rijksoverheid.

    Wilt u een kopie van uw medische gegevens? Kijk dan voor meer informatie op onze website bij medisch dossier en vul hier het aanvraagformulier in.