Contact Spoed

Mijn Ikazia

Welkom op Mijn Ikazia, het Patiëntenportaal van het Ikazia Ziekenhuis. Op dit portaal kunt u uw persoonlijke gegevens bekijken en een aantal van uw persoonlijke gegevens wijzigen. 

Voor een paar poliklinieken kunt u binnen Mijn Ikazia een afspraak maken en/of wijzigen. Het aantal poliklinieken met mogelijkheid voor online afspraken zal in de loop van 2019 verder worden uitgebreid. 

Binnen het portaal kunt u online vragenlijsten invullen voordat u naar uw afspraak met uw behandelend arts gaat. Ook kunt u uw uitslagen van diverse onderzoeken bekijken, zoals laboratorium en radiologie.

Ontwikkeling nieuwe functionaliteiten patiëntenportaal

Dit Patiëntenportaal is nog volop in ontwikkeling. Er wordt gewerkt aan nieuwe functionaliteiten binnen het portaal. Deze zullen in de loop van 2019 beschikbaar komen. 

Let op: welke onderdelen van Mijn Ikazia u precies kunt gebruiken, hangt af van de afdeling waar u onder behandeling bent. Op dit moment kan het dus zo zijn dat bepaalde onderdelen (nog) niet in uw Patiëntenportaal staan.

Registreren

Bent u nieuw in Ikazia dan moet u eerst geregistreerd worden voordat u gebruik kunt maken van het patiëntenportaal, Mijn Ikazia. Het registreren kan alleen persoonlijk in het ziekenhuis. Neem uw identiteitsbewijs mee naar uw afspraak in Ikazia. Bij de inschrijfbalie in de centrale hal wordt u geregistreerd en krijgt u toegang tot het patiëntenportaal. Daarna kunt u met uw eigen DigiD met sms-functie inloggen via de inlogknop op deze pagina.

Let op: Bent u bekend in Ikazia en staat u al geregistreerd als patiënt? Dan kunt u direct inloggen op Mijn Ikazia met uw DigiD met sms-functie via bovenstaande inlogknop.

Geen DigiD?!

Heeft u nog geen DigiD, dan kunt u deze aanvragen via www.digid.nl/aanvragen

Vragen

Heeft u vragen over het gebruik van het Patiëntenportaal? Kijk eerst hieronder bij Veelgestelde vragen of uw vraag erbij staat. 

Staat uw vraag hier niet bij? Stuur dan een e-mail naar marketing@ikazia.nl. 

Tijdens uw afspraak met uw behandelend arts kunt u uw vragen stellen over de gegevens in uw medisch dossier. Bij dringende vragen kunt u contact opnemen met de polikliniek waar u onder behandeling bent.

Veelgestelde vragen

  • Mijn Ikazia is een beveiligde, persoonlijke online omgeving voor patiënten van Ikazia. Op dit portaal kunt u uw afspraken en uw persoonlijke gegevens inzien en een aantal van uw persoonlijke gegevens wijzigen. 

    Met een computer, laptop, tablet of via uw mobiele telefoon heeft u altijd en overal uw medisch dossier binnen handbereik. U kunt hier 24 uur per dag inloggen met uw DigiD.

    • Inzage in uw persoonlijke gegevens, met mogelijkheid tot wijziging van huisarts en apotheek.
    • Het toevoegen van uw e-mailadres en mobiele nummer. Met deze gegevens kunnen we u beter bereiken of een herinneringsmelding sturen.
    • De mogelijkheid om vragenlijsten in te vullen.
    • Een overzicht van uw afspraken en/of opnames.
    • Voor enkele specialismen: de mogelijkheid om online afspraken te maken.
  • Om toegang te krijgen klikt u op "Mijn Ikazia " en vervolgens op "Inloggen met DigiD".

    U heeft een geldig DigiD nodig, met sms-functie of de DigiD-app. Heeft u nog geen DigiD met SMS of DigiD-app? Ga dan naar www.digid.nl en volg de aanvraag instructie.

    Klik op het woordje inloggen naast het DigiD-logo en selecteer de gewenste inlogmethode:

    1. Met inlognaam/wachtwoord en SMS code
    Klik op het woordje inloggen naast het DigiD-logo. Selecteer de inlogmethode 'ik wil inloggen met een extra controle via SMS en vul uw DigiD-gegevens in (gebruikersnaam en wachtwoord). U ontvangt op uw mobiele telefoon een sms-code. Voer deze in en u krijgt toegang.

    2. Via de DigiD-app met de QR-code
    Klik op het woordje inloggen naast het DigiD-logo. Selecteer de inlogmethode 'ik wil inloggen met de DigiD-app' en scan de QR-code.

  • Ga naar www.digid.nl en volg de aanvraag instructie.

  • Omdat er privacygevoelige informatie in uw patiëntendossier staat, gaat Ikazia zeer zorgvuldig om met uw gegevens. 

    Mijn Ikazia voldoet aan de hoogste veiligheidseisen die de Nederlandse overheid stelt aan ziekenhuizen. Daarom moet u inloggen met uw DigiD plus een verificatiecode, de standaard die de overheid gebruikt voor het beveiligen van uw gegevens.

  • U kunt bij www.digid.nl de code op uw vaste telefoon laten instellen. Zie ook het antwoord op deze vraag op de website van digid.nl

  • U krijgt toegang tot uw persoonlijk omgeving als u zich heeft laten inschrijven in het Ikazia ziekenhuis én uw Burgerservicenummer (BSN) gecontroleerd is aan de hand van uw paspoort of ID-bewijs bij de receptie. 

    Deze BSN controle is meestal op de dag van uw eerste bezoek aan uw arts in het ziekenhuis.

    Gebruikt u een geldig DigiD met sms-functie, is uw BSN gecontroleerd en kunt u nog steeds niet inloggen? Stuur dan een mail naar marketing@ikazia.nl

  • Het is belangrijk dat uw zorgverleners u goed kunnen bereiken. Daarvoor willen wij graag uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres weten. 

    U kunt in MijnIkazia zelf deze gegevens doorgeven of wijzigen onder het kopje ‘mijngegevens’. Klik op wijzigen en vul uw mobiele nummer of e-mailadres in.

    Om zeker te zijn van de juiste gegevens ontvangt u een code per mail of op uw mobiel. Tik de code in op het controleveld in MijnIkazia.

    Heeft u een nieuwe huisarts of apotheek? Vul de naam en woonplaats van uw huisarts of apotheek in en kies de juiste zorgverleners uit de getoonde opties.

  • U heeft van uw huisarts een verwijzing naar het Ikazia ziekenhuis gekregen. Houd deze brief bij de hand en ga naar "Zelf mijn afspraak inplannen". U logt in met het ZD-nummer, uw geboortedatum en geslacht. 

    Het ZD-nummer vindt u op het patiëntbericht. U kunt nu de voor uw klacht beschikbare arts, datum en tijd selecteren en de afspraak bevestigen.

    Bent u een nieuwe patiënt? Dan kan een eerste afspraak niet via Mijn Ikazia worden gemaakt. U moet zich eerst identificeren. 

    U krijgt toegang tot uw persoonlijk omgeving als u zich heeft laten inschrijven in het Ikazia ziekenhuis én uw Burgerservicenummer (BSN) gecontroleerd is aan de hand van uw paspoort of ID-bewijs bij de receptie. Deze BSN controle is meestal op de dag van uw eerste bezoek aan uw arts in het ziekenhuis

    Lukt het niet om via MijnIkazia een afspraak te maken? Neem dan contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent.

  • Wij mogen u pas een melding sturen als u hiervoor toestemming geeft. 

    Ga hiervoor in Mijn Ikazia naar gegevens - mijn instellingen en geef aan of u de melding per mail of SMS wilt ontvangen. 

    LET OP: is uw mobiele nummer of e-mailadres bij ons bekend? Dit kunt u zien en aanpassen onder het kopje "Mijn Ikazia"

  • Pas als de datum definitief bekend is zal het worden vastgelegd in uw dossier. U bent dan ook al telefonisch of per brief geïnformeerd over de datum.

  • Uw zorgverlener kan u vragen om online een vragenlijst in te vullen. Deze vragenlijst kunt u terugvinden onder het kopje ‘taken’. 

    De resultaten van de vragenlijst bespreekt u met uw zorgverlener tijdens het volgende bezoek.

  • Ga in MijnIkazia naar ‘taken’. Klik op de vragenlijst die door uw zorgverlener is klaargezet en beantwoord alle vragen. 

    LET OP: tussentijds opslaan is niet mogelijk. Vul de vragenlijst in één keer in en vergeet niet op ‘opslaan’ te klikken. Al eerder ingevulde vragenlijsten kunt u terugvinden bij ‘historie’.

    Als u van uw zorgverlener een tijdelijke code heeft gekregen, kunt u er ook voor kiezen om de vragenlijst in het ziekenhuis in te vullen. Ga daarvoor naar de centrale hal van Ikazia, het opnamebureau. 

    U vindt daar speciale computers waarmee u met de code, uw geboortedatum en geslacht de vragenlijst kunt openen.

  • Alleen medewerkers die een directe behandelrelatie met u hebben (uw arts, verpleegkundigen, andere medewerkers van het ziekenhuis die u helpen) kunnen uw dossier bekijken. 

    Uw informatie wordt niet gedeeld met mensen buiten het ziekenhuis behalve met uw eigen huisarts of verpleeghuisarts. 

    Andere zorgverleners of organisaties zoals de bedrijfsarts of verzekeraars kunnen uw dossier niet zien.

  • Via uw DigiD kunt u alleen in uw eigen dossier kijken. Voor uw kind of familielid geldt dat zij met een eigen DigiD kunnen inloggen.

  • Komende jaren wordt dit patiëntenportaal verder doorontwikkeld. U kunt uw dossier inzien en er zullen steeds meer afspraken online gepland kunnen gaan worden. 

    We blijven graag op de hoogte van de wensen en ideeën die u hierover heeft. Dit doen we bijvoorbeeld door vragen te stellen in ons Ikazia Patiëntenpanel. 

    Mocht u zich hiervoor willen aanmelden, dan kan dat via een mailtje naar patientenpanel@ikazia.nl.