Verwijzing en afspraak

U heeft een verwijzing nodig om een afspraak te maken in het Ikazia Ziekenhuis. U kunt een verwijzing van uw huisarts of van een andere medisch specialist krijgen. Deze verwijzing is in bijna alle gevallen digitaal (via Zorgdomein), behalve bij kaakchirurgie: hier kan het in sommige gevallen nog een papieren verwijsbrief zijn. Als u doorverwezen bent, nemen wij contact met u op om een afspraak te maken en wordt u opgeroepen. Bij een aantal poliklinieken kunt u zelf bellen voor een afspraak, dit wordt dan vooraf met u gecommuniceerd. Heeft u een herhaalafspraak? Dan heeft u geen verwijzing nodig. Ook niet als dit langer is dan een jaar geleden. Het kan zijn dat er een vervolg afspraak noodzakelijk is, deze krijg u toegestuurd via de mail.

(Digitale) afspraakbevestiging

Hebben wij uw e-mailadres nog niet? Geef deze dan online door via MijnIkazia, bij de receptie naast de hoofdingang of aan de balie op de polikliniek. Is digitaal niet mogelijk voor u? Dan kunt u de afspraakbevestiging nog steeds op papier krijgen.

Aanmelden BeterDichtbij app:

Zodra u een afspraak heeft gemaakt, krijgt u een uitnodiging om u aan te melden bij de BeterDichtbij app. Hierin kunt u vragen stellen die voor u van belang zijn voor uw afspraak en/of behandeling. Let op: bij spoedklachten altijd bellen!

Overige vraag en antwoorden

  • Heeft u voor het eerst een afspraak in ons ziekenhuis? Dan moet u zich eerst inschrijven. Kom 15 minuten voordat u naar uw afspraak gaat eerst langs bij de inschrijfbalie bij de hoofdingang. Daarna kunt u zich aanmelden voor uw afspraak via de aanmeldzuilen.

  • Om u als patiënt in te kunnen schrijven hebben wij nodig:

    - identificatiebewijs (een geldig paspoort, identificatiebewijs of rijbewijs)*

    De identificatieplicht geldt voor iedereen die gebruik maakt van medische zorg, ook voor kinderen. Een verblijfsdocument van de vreemdelingendienst en een elektronisch w-document voor asielzoekers zijn ook identificatiebewijzen. Heeft u geen identificatiebewijs, geen verzekeringsbewijs of geen verwijzing? Dan kunnen wij de rekening niet bij uw zorgverzekeraar indienen.

  • Kunt u niet naar uw afspraak komen, annuleer of verplaats uw afspraak dan zo snel mogelijk maar uiterlijk 24 uur van tevoren. Dan kunnen wij nog een andere patiënt helpen.

    Voor het wijzigen van uw afspraak, neemt u contact op met de afdeling waar u een afspraak heeft. De contactgegevens vindt u op de pagina’s over de specialismen.

  • Bent u al patiënt bij ons, maar zijn uw persoonlijke gegevens gewijzigd. Kom dan 15 minuten voordat u naar uw afspraak gaat eerst langs bij de inschrijfbalie om de wijziging(en) door te geven.
  • U kunt uw gegevens ook zelf wijzigen in MijnIkazia. Deze staan onder ‘Mijn Gegevens’. De gegevens die u zelf kunt aanpassen zijn:

    • E-mailadres

    • Telefoonnummer

    • Apotheekgegevens

    • Huisartsgegevens

    • Tandartsgegevens

    Gegevens over uw zorgverzekering of woonadres kunt u niet zelf aanpassen.

  • Heeft u een vraag over een afspraak? Neem dan contact met ons op. De poli is open van 08.00 – 16.30 uur en telefonisch te bereiken van 08.15 – 16.30 uur.

    Lees meer op onze contactpagina.

  • Ikazia werkt voortdurend aan het verbeteren van de zorg. Daarom horen wij graag hoe u uw zorg en behandeling bij ons heeft ervaren. Na uw bezoek op de polikliniek kunt u benaderd worden om een vragenlijst in te vullen. U ontvangt hier via de e-mail een bericht over, als u hier toestemming voor heeft gegeven. Deelname is niet verplicht, maar we stellen uw medewerking wel op prijs.